החוג הארקטי וקרן אפריקה הינן שתי זירות בהן ישראל מגלה עניין הולך וגדל, לאחרונה, בשל חשיבותן האסטרטגית המתפתחת. מהם האינטרסיםשל לישראל בכל אחת מהזירות? ומהם היתרונות שהיא עשויה להפיק מהן?